جدی شدن ممنوعیت ورود آیفون در ایران برای 1401

بسیاری از وارد کنندگان گوشی تلفن همراه اعلام کردند که از هفته آخر اردیبهشت ماه 1401 برای سفارش گوشی‌های آیفون با پیام ” ممنوعیت ثبت سفارش” روبرو شده‌اند. ظاهراً تصمیماتی برای ممنوعیت وارد کردن محصولات این برند جهانی گرفته شده که اثرات آن در سامانه جامع تجارت با پیام ” امکان ثبت سفارش تا 31 اردیبهشت وجود نخواهد داشت” برای وارد کنندگان تلفن همراه، قابل مشاهده است.

به نظر شما آیا امکان دارد که مسئله ورود ” قانونی” گوشی‌های اپل برای مدت طولانی‌تری با مشکلات مواجه شود؟! و تأثیرات این تصمیم بر روی قیمت گوشی‌های نو و دست دوم اپل که در بازار ایران موجود است چطور خواهد بود؟! معمولاً این روند به افزایش قیمت خرید و فروش گوشی‌های آیفون منجر خواهد شد.

از سال 1394 تلاش‌های زیادی برای ممنوع کردن ورود آیفون در ایران انجام شده و سر انجام امسال یک مسئول مجلس ایران اعلام کرد که در مورد واردات محصولات لوکس و خصوصاً برندهای آمریکایی، سیاست‌های سخت گیرانه ای اعمال خواهد شد. البته این خبر به نقل از زومیت از همین ابتدای کار نیز تأثیراتی برافزایش قیمت محصولات آیفون در ایران داشته و از قول برخی از مراکز فروش اعلام شده که ورود گوشی آیفون ” به صورت غیر قانونی ” نیز افزایش چشمگیری داشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید