پرفروش ترین گوشی 2022

پرفروش ترین گوشی 2022 چیزی نیست جز اپل!

طبق گزارش Counterpoint در سال 2021 سازنده تلفن همراه ” اپل ” توانسته چند جایگاه از صدرنشین‌های پرفروش ترین گوشی 2022 را به پرچم‌داران خود اختصاص دهد. اکنون در سه ماه اول سال 2022 نیز گوشی اپل ” آیفون 13 ” به‌عنوان پرفروش‌ترین گوشی دنیا شناخته‌شده است. 

پرفروش‌ترین گوشی دنیا

 طبق گزارش‌ها، آیفون 13 و آیفون 13 پرو مکس توانسته، دو جایگاه برتر را در فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال 2022 به خود اختصاص دادند. این اطلاعات از تحلیل‌گر IDCآقای فرانسیسکو جرونیمو به‌دست می‌آید که فهرست پنج عددی پرفروش‌ترین گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه اول 2022 را به اشتراک گذاشته است. 

یکی دیگر از گوشی‌های اپل خود را در ” جایگاه چهارم ” لیست پرفروش 2022 جای‌داده و دو جایگاه باقی‌مانده در رتبه‌های سوم و پنجم توسط گوشی‌های سامسونگ تسخیر شد؛ البته اطلاعات به اشتراک گذاشته‌شده توسط Jeronimo  شامل تعداد ” صد درصد ” واقعی گوشی‌های فروخته‌شده نمی‌شود.

درباره پرفروش ترین گوشی 2022

جرونیمو اطلاعات گوشی های پر فروش 2022 را در توییتر منتشر کرده و می‌گوید: بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول 2022 تحت تسلط اپل بود و آیفون 13 در رتبه اول قرار گرفت و آیفون 13 پرو مکس با صفحه نمایش 6.7 اینچی در رتبه دوم قرار دارد. در همین حال، آیفون 13 پرو با صفحه‌نمایش 6.1 اینچی توانست جایگاه چهارم را حفظ کند  و این نشان می‌دهد که مشتریان اپل مایل به پرداخت هزینه اضافی برای نمایشگر کمی بزرگ‌تر هستند.

در این توییت همچنین اشاره شده که فروش آیفون 13 در این سه ماهه حدود 42 میلیارد دلار بوده است. طبق گزارش ها، این رقم تقریبا 84 درصد از فروش آیفون در این دوره را به خود اختصاص داده است ، از سوی دیگر سامسونگ نیز با گوشی های رده پایین گلکسی A12 و گلکسی A32 که به ترتیب در رتبه های سوم و پنجم قرار گرفت و مجموع فروش این تلفن های هوشمند در سه ماهه اول 2022 ظاهراً 3.6 میلیارد دلار برای غول فناوری کره جنوبی درآمد داشته.

پرفروش ترین کمپانی‌های تولیدکننده تلفن همراه

از سال 2018 تاکنون لقب پرفروش‌ترین برند از سال 2017 تا 2022 متعلق به اپل است و سامسونگ با اختلاف ناچیزی در زیر آن قرار دارد. شیائومی در پنج‌سال گذشته تلاش کرده تا با اتکا به هر ترفندی بتواند سهم بازار خود را افزایش دهد. شیائومی تا 2020  با در دست داشتن حدود یک دهم از کل بازار، همچنان پشت سر اوپو حرکت می‌کرد اما بالاخره توانست در سال 2021 جایگاه سوم را از Oppo  بگیرد و سومین برند پرفروش جهان شود.

پرفروش ترین گوشی 2022

 رتبه شیائومی ( برحسب فروش) در سال 2021 از یک پانزدهم به یک دهم ارتقاءیافته است این در حالی است که اپل به‌تنهایی حدود سی درصد از بازار تلفن‌های هوشمند دنیا را در دست دارد. گوشی‌های آیفون با توجه به سابقه درخشانی که در بازار تلفن‌های همراه دارد و به خاطر تناسب کیفیت و امکاناتی که در مقابل هزینه‌های خرید ارائه می‌دهد و به دلیل پشتیبانی بی‌نظیر و حمایت قابل‌توجه از کاربرانش همچنان توانسته صدرنشین جدول مقایسه گوشی‌ها ” برحسب آمار فروش” باشد.

اینکه آیفون 13 به‌عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سه ماهه اول در سال 2022 شناخته‌شده اتفاق غیرمنتظره نیست اما باید دید که عاقبت شیائومی و پوکو در مقابل میان رده‌های مقرون‌به‌صرفه آیفون، مانند گوشی آیفون سری SE  چه خواهد شد زیرا زیاده‌روی اخیر شیائومی و پوکو در تنوع محصولات به میم اینترنتی تبدیل‌شده است! 

این نوآوری‌های حساب‌نشده ممکن است آینده شرکت‌های بزرگ مانند شیائومی را به خطر بیندازد. همان‌گونه که قبلاً شرکت‌های بزرگی مانند سونی اریکسون به خاطر بی‌توجهی به پرسونای مخاطب از رده خارج شد هر تصمیم اشتباهی می‌تواند آینده شیائومی را به خطر بیندازد.

تنها چند اشتباه کوچک می‌تواند تأمین قطعات و خدمات شیائومی را به خطر انداخته و حجم وسیعی از گوشی‌های به فروش رفته را بدون خدمات و پشتیبانی باقی بگذارد.

هنوز برای اعلام قطعی درباره معرفی پرفروش ترین گوشی سال 2022 زود است زیرا چند ماه تا پایان سال جاری باقی‌مانده است. در حال حاضر، گوشی آیفون 13 و سامسونگ S22 Ultra  در تمام کشورهای جهان جزئی از پرجستجو ترین گوشی‌های دنیا هستند. 

این مقاله در آینده نزدیک به روز رسانی می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید