بهترین گوشی های اندروید 2023 در سه رده قیمتی

دراین مقاله قصد داریم شما را با بهترین گوشی های اندرویدی سال 2022 به بعد آشنا کنیم و بررسی های خودمان را با شما به اشتراک بگذاریم تا کمکی به شما برای انتخابتان کرده باشیم . این مقاله طی ساعت ها بررسی برای شما تهیه شده است .نظرات کاربران و رتبه ی محبوبیت گوشی های اندرویدی زیر، از نکات مهمی است که ما در بررسی های خود به این موارد توجه کرده ایم .گوشی ها در سه رده اقتصادی ، میان رده و پرچمدار نوشته شده اند .ناگفته نماند که هر مدل گوشی از هر برندی دارای نقاط قوت و ضعفی می باشد. مزایای گوشی های اندرویدی نسبت به IOS را نیز مطرح کرده ایم. ما در ادامه مقاله علاوه بر قرار دادن اسامی بهترین گوشی های مجهز به اندروید ، هر مدل را بررسی کرده و برای مثال اگر دوربین با کیفیت برایتان از بقیه ویژگی های گوشی مهم تر است می توانید بهترین گوشی مورد نظرتان را با بودجه ای که دارید بخرید.اما قبل از آن به بررسی یک سوال مهم می پردازیم.

( قیمت ها حدودی هستند و با شرایط بازار تغییر می کند )

چرا بررسی بهترین گوشی های اندروید مهم است؟

همه ما به این موضوع واقف هستیم که علاقه مند به کسب تجربه از با کیفیت ترین و بهترین وسایل هستیم .امروزه تکنولوژی و به ویژه گوشی ها جز جدایی ناپذیر از زندگی ما شده اند.به دلیل محبوبیت زیادی که گوشی های اندرویدی در کاربران ایجاد کرده است ما شاهدیم که از سال2011 پرکاربردترین سیستم عامل گوشی، اندروید است و از سال 2017 بیش از 2 میلیارد کاربر فعال داشته است.اندروید نخست در دستگاه های لمسی مانند تلفن هوشمند و تبلت استفاده می شد اما اخیرا این سیستم عامل پرطرفدار توسط گوگل برای تلویزیون ، ساعت های هوشمند و حتی خودروها  توسعه داده شده است.به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم موضوع یکی از مقالاتمون رو به بررسی و معرفی بهترین گوشی های اندروید اختصاص بدیم و در این خصوص تحقیق کنیم.

مزایای سیستم عامل اندروید در مقابل IOS

به عنوان اولین مزیت این سیستم عامل میتونیم به وجود برندها و مدل های مختلف گوشی های تولید شده با این سیستم عامل اشاره کنیم که معروف ترین تولیدکنندگان آن برند سامسونگ از کره جنوبی و شیائومی از چین است .همراه خرید گوشی و داخل جعبه بعضی از آنها قاب ، آداپتور و هندزفری هم میتونین داشته باشید در صورتی که باخریدگوشی های ios این امکانات رو باید جدا تهیه کنید البته گوشی های سامسونگ و شیائومی هم در مدل های جدید خود این امکانات رو حذف کردند اما باز هم با هزینه کمتری نسبت به امکانات اپل میتونین لوازم جانبی رو تهیه کنید. علاوه بر اون گوشی های اندرویدی دارای امکانات دیگری مثل پشتیبانی از کارت حافظه رو هم دارن که در کنار حافظه خود گوشی میتونید یک کارت حافظه داشته باشید و موارد دلخواهتون رو روی آن بریزین . با داشتن گوشی های اندرویدی میتونین بازی واپلیکیشن های بیشتری از منابع مختلف دانلود کنین و برای دانلود برنامه های ایرانی مشکلی براتون ایجاد نمیشه. و آخرین ویژگی گوشی های اندرویدی اینه که میتونین اون رو برای خودتون شخصی سازی کنین و آیکون ، رنگ ، بک گراند ومنو گوشیتون رو با توجه به سلیقه تون تغییر بدین .

مزایای اندروید نسبت به IOS

آیا گوشی های هوشمند اندرویدی بهتر از آیفون هستند؟ این یک بحث داغ است که برای سالیان متوالی ادامه داشته است، در حالی که کاربران اندروید سعی می کنند برای غلبه بر آیفون دلایلی را ارائه دهند، کاربران iOS نیز به همین شکل از مزایای اندروید دفاع می کنند. لازم به ذکر است که این دو نوع گوشی هوشمند به طور گسترده در سراسر جهان در مقایسه با هر نوع دیگری از گوشی ها استفاده می شوند. در ابتدا، باید گفت که در اندروید چیزی وجود ندارد که در آیفون نباشد و به همین شکل، در آیفون نیز چیزی وجود ندارد که در اندروید پیدا نشود. البته این یک نظره کلی است در اینجا، ما تمایل داریم بگوییم که اندروید برای کاربرانی که به دنبال خرید گوشی جدید هستند، بهتر است.

اگرچه اپل به صورت مداوم ویژگی هایی شبیه به اندروید را به iOS اضافه می کند، اما کاربران اندروید همچنان برتری های بسیاری در برابر کاربران آیفون دارند. از قابلیت استفاده از دو برنامه به طور همزمان تا لانچرها و گزینه های سفارشی بیشتر که در اندروید دده می شود بسیار قابل توجه است. در زیر بهترین مزایای اندروید نسبت به آیفون آورده شده است. با این حال، نگران نباشید زیرا ما در حق آیفون نیز انصاف را به خرج داده ایم.

قیمت ارزان

بزرگ‌ترین مزیت اندروید نسبت به آیفون مر بوط به قیمت پایین بسیاری از مدل های مختلف گوشی اندرویدی است. همچنین به دلیل وجود بسیاری از سازندگان دستگاه‌های اندرویدی، می‌توان گوشی‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت پیدا کرد. تنها گوشی‌های اندرویدی با قدرت بالا و گران، به نقطه قیمت محصولات شرکت اپل نزدیک می‌شوند. به دلیل قیمت پایین، بسیاری از کاربران در سراسر جهان از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. گوشی‌های اندرویدی با اندازه‌ها، فرم‌ها، مجموعه ویژگی‌ها و قیمت‌های مختلفی وجود دارند. هر زمانی از سال، گوشی‌های اندرویدی جدیدی به بازار عرضه می‌شوند. بدون توجه به میزان بودجه شما، احتمالاً یک دستگاه اندرویدی را می‌توانید پیدا کنید که به بودجه شما می‌خورد یا ویژگی‌های انحصاری ارائه می‌دهد.

در مقابل، اپل را داریم که در هر سال حداکثر چهار سری آیفون را عرضه می‌کند که پس از تولید نسل‌های بعدی، قیمت آنها به شدت کاهش پیدا می‌کند. یکی از ارزان‌ترین دستگاه های نسبتا جدید اپل ( قبل از آیفون 14 ) آیفون 13 مینی به قیمت حدود 699 دلار است، اما با یک صفحه نمایش کوچک 5.4 اینچی عرضه می‌شود. گلکسی S20 FE با قیمت مشابه اما با یک صفحه نمایش بزرگتر و بیشتر، لنز تله‌فوتوگرافی و باتری بسیار بزرگتر ارائه شده است.

برتری در حافظه

اغلب تلفن‌های هوشمند اندروید از حافظه قابل گسترش پشتیبانی می‌کنند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید یک کارت حافظه microSD را در کنار حافظه داخلی گوشی اندروید خود اضافه کنید و حافظه بیشتری را برای ذخیره عکس و وفیلم ها در اختیار داشته باشید. این یک مزیت بزرگ است، زیرا بسیاری از شرکت‌های تولید کننده تلفن هوشمند، برای دوبرابر یا چهار برابر کردن حافظه ذخیره سازی داخلی، قیمت‌های بسیار بالایی را اعمال می کنند.

چرا برای ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه اضافی (که حتی نمی‌دانید به آن نیاز دارید یا نه) باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار دیگر به قیمت تلفن هوشمند اضافه شود، در حالی که به جای آن، می‌توانید بعداً حداکثر با ۷۰ دلار، یک کارت ۵۱۲ گیگابایتی بخرید؟ علاوه بر این، Google Drive به کاربران اندروید ۱۵ گیگابایت حافظه رایگان ارائه می‌دهد، در حالی که iCloud تنها ۵ گیگابایت حافظه رایگان را ارائه می‌کند.

چند نکته مهم دیگر مانند: دست باز برای استفاده از برنامه ها و راحتی در گوش دادن به موسیقی، همچنین پشتیبانی گوشی های اندرویدی از جک سه و نیم میلیمتری بخشی از ویژگی ها و برتری های اندروید نسبت به IOS است. ما در یک مقاله جداگانه به مقایسه اندروید و IOS خواهیم پرادخت.

گوشی های اندروید و ios و سایر کالاهای دیجیتال در مهام دیجی
وب سایت مهام دیجی

بهترین گوشی های اندرویدی اقتصادی از نظر مهام دیجی

برخی از کاربران تلفن همراه در حد تماس و پیامک و استفاده های معمول از گوشی های خود استفاده می کنند و قصد پرداخت هزینه های بالا برای گوشی خودشون رو ندارن یا توان مالی برای خرید گوشی های قیمت بالا رو ندارند .اگر از این دسته ازکاربران هستید میتونید گوشی های اقتصادی رو پیدا کنید که در ویژگی مورد نظرتون بهترین گوشی ها هست و ما در این قسمت از مقاله به معرفی بهترین گوشی های اندرویدی مقرون به صرفه می پردازیم. اگه با خودتون میگید که گوشی های پیشرفته اندرویدی متعلق به شیائومی و سامسونگ هنوز هم گرانقیمت تر از ایفون هستند این موضوع هم می تواند یک حقیقت واقعی باشد اما گوشی هایی که با اندروید ارائه میشود طیف وسیعی از قیمت و امکانات را ارائه می دهد.

  • ردمی 10c شیائومی
  • گلکسیA14 سامسونگ 4G
  • ردمی نوت 11 شیائومی
  • ردمی نوت 10s شیائومی

Xiaomi Redmi 10C

اندازه :6.71   اینچ
نسخه سیستم عامل: اندروید11
چیپست : Snapdragon 680 4G
دوربین اصلی :50 مگاپیکسل
باتری : 5000میلی آمپر
قیمت به دلار: حدود 115 دلار
قیمت در مهام دیجی : در حال حاضر موجود نمی باشد

شیائومی ،گوشی شیائومی ردمی 10c را به عنوان یکی از گوشی های اقتصادی در مارس 2022 به بازار عرضه کرد. وزن این گوشی معادل 190 گرم و نمایشگر آن از نوع IPS LCD با رزولوشن 720 پیکسل و حداکثر نرخ نوسازی 60 هرتز است .در پنل جلویی گوشی از محافظ گوریلاگلس استفاده شده و پنل پشتی و فریم آن پلاستیکی است. چیپست این گوشی اسنپدراگون 680 است که در این بازه قیمتی نسبت به رقبای هم سطح خودش میتونه گوشی خوبی برای اجرای بازی های سنگین محسوب بشه . پردازنده گرافیکی این گوشی نیز آدرنو 610 هستش . این گوشی دارای دوربین دوگانه : شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی در پنل پشتی است.

ناگفته نماند که جزئیات عکس برداری این گوشی خیلی ضعیفه و حتی در عکاسی پرتره نمیتونه کاملا تصویر مورد نظر رو از بک گراند جدا کنه. دارای باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپری هست و حتی با اجرای بازی های سنگین سرعت خالی شدن شارژ خیلی کمه  و  فست شارژ 18 وات سیمی داره و ممکن است کمی دیر شارژ و حدود یک ساعت ونیم طول بکشه تا پر شود.

سایر امکانات قابل توجه

اسپیکر گوشی ، میکروفون و درگاه اتصال (usb typec 2.0 ) زیر گوشی قرار دارد و بالای گوشی جک 3.5 میلی متری دارد.البته اسپیکر گوشی تعریف چندانی نداره و وقتی صدا تا آخر زیاد باشه کیفیت صدا افت میکنه . شیائومی این گوشی رو با 4 مدل حافظه و رم به بازار معرفی شده که بیشترین ظرفیت حافظه آن 128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم است. از نظر امنیتی علاوه بر حسگر اثرانگشت که در قاب پشتی قرار داره ، قابلیت تشخیص چهره ی دوبعدی برای باز کردن قفل هم داره. این گوشی در سه رنگ خاکستری ، آبی و سبز موجود است.

Samsung Galaxy A14

اندازه : 6.6 اینچ
نسخه سیستم عامل:اندروید 13
چیپست : Exynos 850 & Helio G80
دوربین اصلی :50 مگاپیکسل
باتری : 5000 میلی آمپر
قیمت به دلار : حدود 147 دلار
قیمت در مهام دیجی : در حال حاضر موجود نیست

سامسونگ این گوشی رو در فوریه سال 2023 عرضه کرد.وزن این گوشی معادل 201 گرم هست و قاب پشتی و فریم این گوشی از پلاستیک و قاب جلویی گوشی از شیشه ساخته شده است .این گوشی دارای قسمتی جدا برای کارت حافظه جانبی هست که از قسمت جا سیمکارتی جداست و میتونید دوسیمکارت در گوشیتون داشته باشید و در عین حال کارت حافظه مموری هم در گوشی بذارید. نمایشگر PLS LCD با رزولوشن 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی حدود 400ppi را در این گوشی داریم که باتوجه به قیمت گوشی نمایشگر خوبی رو شاهدیم. این گوشی با دو چیپست به بازار عرضه میشه که یکی از این چیپست ها مدیاتک هلیو G80 ورژن A و دیگری اگزینوس 850 ورژن B هست که از نظر کارایی و اجرای بازی های سنگین هلیو G80 نسبت به اگزینوس امتیاز بهتری داره ولی اگر عمر باتری براتون مهم تره مدل چیپست اگزینوس آن رو تهیه کنین. پردازنده گرافیکی این گوشی ، مایلی G52 که یکی از رایج ترین پردازنده های گرافیکی در گوشی هاست.

سه دوربینه متوسط اما قابل قبول

در پنل پشتی این گوشی سه دوربین داریم که دوربین اصلی آن 50 مگاپیکسلی ، دوربین التراواید 5 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی دارد . دوربین سلفی این گوشی 13 مگاپیکسلی هست که مثل دوربین پنل پشتی قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 1080 دارد.سامسونگ برای باتری این گوشی ظرفیت 5000 میلی آمپری باقابلیت برخورداری از فست شارژ 15 وات سیمی رو در نظر گرفته که جنس باتری لیتیوم پلیمری هست و از نظر حافظه سه مدل ظرفیت حافظه از این گوشی عرضه شده که بیشترین ظرفیت حافظه آن 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم است. این گوشی قابلیت اثر انگشت برای باز کردن قفل داره و در چهار رنگ مشکی ، سبز ، نقره ای و قرمز تیره موجود است.

امکانات قوت این گوشی : داشتن جک هدفون 3.5 میلی متری.

Xiaomi Redmi Note 11

اندازه :6.43  اینچ
نسخه سیستم عامل: اندروید11 قابل ارتقا به اندروید 12
پردازنده : Snapdragon 680 4G
دوربین اصلی :50 مگاپیکسل
باتری : 5000میلی آمپر
قیمت به دلار: حدود 160 دلار
قیمت در مهام دیجی

گوشی ردمی نوت 11 در سال 2022 عرضه شد و 179 گرم وزن داره. و دارای شماره ip53 هست که در برابر گرد و غبار و آب مقاوم هست. این گوشی تماما پلاستیکیه اما صفحه ی جلویی گوشی با گوریلاگلس 3 محافظت می شود.هم زیرگوشی و هم بالای گوشی اسپیکر و میکروفون وجودداره. صفحه نمایش این گوشی amoled   با نرخ نوسازی 90 هرتز است. روشنایی این گوشی بین 700 نیت تا 1000نیت هست و نمایش خوبی از نظر روشنایی زیر نور آفتاب شاهد هستیم. رزولوشن نمایشگر این گوشی 1080 پیکسل با تراکم پیکسلی 409  است که باعث وضوح بالا در نمایش محتوا به کاربر می شود. پردازنده این گوشی اسنپ دراگون 680 4G هست و برای اجرای بازی های سنگین عملکرد خوبی داره .چهار دوربین در پنل پشتی این گوشی وجود داره. یک دوربین اصلی 50  مگاپیکسل با بهترین گشودگی دیافراگم نسبت به سه دوربین دیگر  کنار یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی ، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی ویک دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی قرار دارد که فلش lED ،HDR  و پانوراما امکانات اضافه ی دیگر مربوط به دوربین این گوشی هستند.دوربین سلفی این گوشی نیز 13 مگاپیکسلی است.

باتری این گوشی لیتیوم پلیمری  5000میلی آمپری با فست شارژ 33 وات می باشد که حدودا ظرف مدت 58  دقیقه گوشی از صفر تا صد شارژ می شود

امکانات قوت این گوشی : نمایشگر عالی

Xiaomi Redmi Note 10S

اندازه :6.43  اینچ
نسخه سیستم عامل: اندروید11
پردازنده : Mediatek Helio G95
دوربین اصلی :64  مگاپیکسل
باتری : 5000 میلی آمپر
قیمت به دلار: حدود 175 دلار
قیمت در مهام دیجی : موجود نمی باشد

این گوشی ساخت سال 2022 است که  178.8گرم وزن داره و یک گوشی دو سیکارته هست.شماره ip 53 دارد و در برابر ذرات گرد و غبار و نفوذ آب مقاوم است.دارای صفحه نمایش amoled  با میزان روشنایی در بازه ی 450 تا 1100  نیت است که یکی از ویژگی های خوب این گوشی هست چون زیر نور آفتاب تصویر خوبی رو ازش شاهد هستیم .رزولوشن این گوشی 1080  پیکسل با تراکم پیکسلی 409ppi است و از محافظ گوریلاگلس3 در جلوی نمایشگر استفاده شده است.پردازنده این گوشی مدیاتک هلیو G95 است که پردازنده خوبی هست ولی خیلی قوی نیست مخصوصا برای کسانی که گیمرحرفه ای هستند و میخوان برای گیم این گوشی رو بخرن توصیه نمی شود.این گوشی دارای سه مدل حافظه و رم هست و کارت حافظه و مموری هم میخوره. گوشی ردمی نوت 10s دارای دوربین چهارگانه است .یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی ، یک دوربین التراواید 8 مگاپیکسلی ، دوربین ماکرو و دوربین تشخیص عمق که هردو 2 مگاپیکسلی هستند و امکانات lED فلش ، HDR  و پانوراما در این گوشی نیز هست وقابلیت فیلمبرداری 4k را نیز دارد.دورین سلفی این گوشی 13 مگاپیکسلی با قابلیت HDR است و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080 را دارد.

آیا گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید ایمن است ؟!

می توان گفت بله و ما اینجا نیز یک گوشی هوشمند داریم که از نظر امنیت دارای سنسور اثرانگشت وقابلیت تشخیص چهره دو بعدی برای قفل هست اما هر دو کمی در سرعت عمل باگ داره و کمی طول میکشه تا قفل باز بشه.باتری این گوشی لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپری هست با فست شارژ33وات که ظرف مدت 58 دقیقه شارژ میشود.این گوشی در سه رنگ آبی ، خاکستری و سفید عرضه میشود.

امکانات قوت این گوشی : نمایشگر

بهترین گوشی های اندرویدی میان رده از نظر مهام دیجی

هر ساله شرکت های سازنده ی گوشی ها همراه گوشی های پرچمدارشون گوشی های میان رده هم معرفی و تولید میکنند. گوشی های میان رده به نسبت گوشی های پرچمدار قیمت پایین تری دارند و کیفیت های خوبی در برخی ویژگی ها دارند و برخی از آنها به قاتل پرچمدار هم معروف هستند که منظور اینست که اینقدر خوب هستند که به پای پرچمدار ها هم رسیده اند که در ادامه به معرفی بهترین گوشی های میان رده پرداختیم.

  • گلکسی s21 FE سامسونگ 5G
  • شیائومی پوکو x4 پرو 5G
  • گلکسی A53 5G
  • گلکسی   A54سامسونگ
  • گوگل پیکسل 7

Samsung Galaxy S21 FE 5G

اندازه :6.4  اینچ
نسخه سیستم عامل: اندروید12 قابل ارتقا به اندروید 13
پردازنده : Snapdragon 888 5G و Exynos 2100
دوربین اصلی :12 مگاپیکسل
باتری :  4500 میلی آمپر
قیمت به دلار: حدود 249 دلار
قیمت در مهام دیجی

این گوشی ساخت سال 2022 است و وزنی معادل 177 گرم دارد که جلوی گوشی از شیشه گوریلاگلس ویکتوس ، فریم گوشی از آلومینیوم و پنل پشتی گوشی از پلاستیک ساخته شده است. این گوشی سه قسمت برای سیم کارت دارد : یک سیم کارت تکی نانو و یک قسمت دو سیم کارتی نانوی دیگر.شماره IP این گوشی 68 است و با افتادن گوشی داخل آب تا عمق یک ونیم متر گوشی به مدت نیم ساعت در برابر نفوذ آب مقاوم خواهد بود.صفحه نمایش گلکسی s21 FE از داینامیک امولد با نرخ نوسازی 120 هرتز ساخته شده است .رزولوشن این گوشی 1080 پیکسل با تراکم پیکسلی   403ppi است . سامسونگ در چیپست این گوشی دو پردازنده استفاده کرده: یکی از آنها اسنپ دراگون  888 5Gورژن 1 و اگزینوس 2100 ورژن 2 است.

یک گوشی ANDROID با حافظه داخلی ایده آل

این گوشی کارت حافظه نداره ولی سه مدل حافظه و رم از این گوشی موجود هست که بیشترین مقدار آن دارای 256 گیگابایت حافظه و 8 گیگابایت رم است. این گوشی دارای دوربین سه گانه در پنل پشتی است . دوربین اصلی آن 12 مگاپیکسل با بازشدگی دیافراگم 1.8 و26mm  است . یک دوربین 8 مگاپیکسلی تله فوتو و یک دوربین 12 مگاپیکسل التراواید دارد. این گوشی قابلیت فیلمبرداری 4G  را نیز دارد. دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسل است و قابلیت HDR برای عکاسی و 4k برای فیلم برداری را دارد.باتری این گوشی پاشنه آشین این گوشی است . ظرفیت این باتری 4500میلی آمپر است و از جنس لیتیوم یونی است . این گوشی قابلیت فست شارژ 125 وات سیمی و 15 وات بدون سیم داره. این گوشی در چهار رنگ وجود دارد.

امکانات قوت این گوشی : پردازنده و نمایشگر عالی

Xiaomi Poco X4 Pro 5G

اندازه :6.67 اینچ
نسخه سیستم عامل: اندروید11
پردازنده : Snapdragon 695 5G
دوربین اصلی :108 مگاپیکسل
باتری :  5000میلی آمپر
قیمت به دلار: حدود 275 دلار
قیمت در مهام دیجی

این گوشی ساخت سال 2022 و 205 گرم وزن دارد که نسبتا سنگین است. جلوی نمایشگر از گوریلاگلس 5 که از نمایشگر گوشی نیز محافظت میکند،پنل پشتی از شیشه که باعث سنگینی گوشی شده و در فریم گوشی  از پلاستیک استفاده شده که همین فریم پلاستیکی باعث خروج گرمای تولید شده از گوشی می شود.این گوشی عدد ip53 را در برابر نفوذ گرد و غبار و اب داره.نمایشگر پوکو x4 از سوپر امولد و نرخ نوسازی 120 هرتز ساخته شده است و حداقل روشنایی آن 700 نیت هست که تا 1200 نیت قابلیت زیاد شدن دارد و به همین دلیل  زیر نور آفتاب تصاویر به خوبی قابل مشاهده هستند. رزولوشن این گوشی 1080 پیکسل با تراکم پیکسلی حدود 395ppi است.پردازنده این گوشی از اسنپ دراگون695 5G  ساخته شده است ولی دارای لگ و باگ هست و نتونسته نظرات کاربران را جلب کنه .این گوشی دارای کارت حافظه ای است که جای سیم کارت میتونیم کارت حافظه رو قرار بدیم.این گوشی دارای چهار مدل ظرفیت حافظه متفاوت است که بیشترین ظرفیت حافظه آن 256GB  با 8GB رم است.

یکی از بهترین سه دوربینه های اندرویدی

از نظر دوربین این گوشی دارای 3 عدد دوربین در پنل پشتی است که دوربین اصلی 108 مگاپیکسل ، دوربین التراواید 8 مگاپیکسل و دوربین 2 مگاپیکسل ماکرو است.این گوشی نیز دارای امکانات اضافه ی گوشی های قبلی است و قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080 پیکسل دارد. دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسل است و قابلیت های عکسبرداری HDR و پانوراما و فیلمبرداری با کیفیت 1080  را دارد.از نظر امنیت این گوشی دارای سنسور اثرانگشت روی دکمه ی پاور هست و عملکرد خوبی داره و قابلیت تشخیص چهره دو بعدی هم داره که اونم خوب عمل میکنه.

امکانات قوت این گوشی : نمایشگر ( به زودی )

Samsung Galaxy A53 5G

اندازه :6.5 اینچ
نسخه سیستم عامل: اندروید12 قابل ارتقا به اندروید 13
پردازنده : Exynos 1280
دوربین اصلی :64 مگاپیکسل
باتری :   5000میلی آمپر
قیمت به دلار: حدود 323 دلار
قیمت در مهام دیجی

این گوشی در مارس سال 2022 عرضه شده و 189 گرم وزن داره. جلوی این گوشی از گوریلاگلس 5 که باعث محافظت و جلوگیری از خط و خش نمایشگر می شود و پنل پشتی و فریم آن از پلاستیک ساخته شده است.دارای شماره ی ip67 است که تا عمق یک متر زیر آب ، این گوشی در برابر نفوذ آب مقاوم است.نمایشگر سوپر امولد، در نمایشگر این گوشی استفاده شده است که نرخ نوسازی 120 هرتزی داره با حداکثر روشنایی 800 نیت که زیر نور آفتاب روشنایی قابل قبولی داره.این گوشی دارای رزولوشن 1080  پیکسل و تراکم پیکسلی 405ppi است .

امکان ارتقای حافظه برای گوشی اندرویدی

ارتقای حافظه یکی از نقات قوت اکثر گوشی های اندروید است. این مدل نیز یک جای کارت حافظه میکرو داره که در به جای سیم کارت میتونه در جا سیم کارتی قرار بگیره.دارای 4 مدل گوشی با حافظه و رم متفاوت است که بیشترین میزان حافظه و رم در این مدل گوشی 256GB با 8GB رم است.4 عدد دوربین در پنل پشتی این گوشی وجود داره که دوربین اصلی آن 64 مگاپیکسل، دوربین اولتراواید آن 12 مگاپیکسل ، دوربین ماکرو و دوربین تشخیص عمق آن هر دو 5 مگاپیکسل است و دوربین سلفی 32مگاپیکسل است که هم دوربین اصلی پنل پشتی و هم دوربین سلفی این گوشی قابلیت ضبط ویدئوی 4k و قابلیت HDR داره.پردازنده این گوشی اگزینوس 1280 است که برای گیمینگ میتونه عملکرد خوبی داشته باشه اما عالی نیست.شیائومی از باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی آمپری باقابلیت فست شارژ 25  وات سیمی استفاده کرده. این گوشی در چهار رنگ مشکی ، سفید ، آبی و هلویی عرضه شده است.

امکانات قوت این گوشی : نمایشگر

Samsung Galaxy A54

اندازه :6.4 اینچ
نسخه سیستم عامل: اندروید 13
پردازنده : Exynos 1380
دوربین اصلی :50 مگاپیکسل
باتری :   5000 میلی آمپر
قیمت به دلار: حدود 353 دلار
قیمت در مهام دیجی : موجود نمی باشد

گوشی گلکسی A54 در سال 2023 توسط شرکت سامسونگ عرضه شد .این گوشی از قابلیت اینترنت 5G پشتیبانی میکنه . فریم این گوشی از پلاستیک ساخته شده ولی هم در قسمت جلویی هم در پنل پشتی آن شیشه گوریلاگلس 5 استفاده شده که با دست گرفتن این گوشی حس گوشی های پرچمدار این برند رو خواهید داشت اما همین موضوع نیز باعث وزن 202 گرمی این گوشی شده که یکمی گوشی رو سنگین کرده.این گوشی دو سیمکارته هست ولی میتونید جای یکی از سیم کارت ها کارت حافظه قرار بدید.عدد IP این گوشی 67 هست که مدت سی دقیقه در عمق یک متری زیر آب دوام میاره و خیالتان رو کمی بابت نفوذ آب و گرد و غبار راحت میکنه.نمایشگر این گوشی سوپر امولد 120 هرتزی هست که گیمرها که رفرش ریت گوشی هم براشون مهمه میتونن یک بازی روان رو تجربه کنن.روشنایی این صفحه 1000 نیت است که زیر نور آفتاب محتوای گوشی خوب دیده میشه.رزولوشن این گوشی 1080 پیکسل با تراکم پیکسلی 403ppi هست .سیستم  عامل این گوشی اندروید 13 با رابط کاربری one ui5.1 است که بهترین رابط کاربری سامسونگ است.

یک پردازنده مقرون به صرفه و قوی برای اجرای اندروید

پردازنده این گوشی اگزینوس 1380 پنج نانومتریه که این پردازنده عملکرد خوبی برای بازی های سنگین از خودش نشان داده .سامسونگ سه حافظه با رم های مختلف از این مدل گوشی را روانه ی بازار کرده که بیشترین حافظه آن  256GB است که با 8GB رم عرضه شده است.این گوشی دوربین سه گانه در پنل پشتی خود داره : یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ، دوربین التراواید 12 مگاپیکسلی و دوربین میکرو 5 مگاپیکسلی و قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت های 4k ، 1080 و 720 را به شمامی دهد البته سامسونگ در بخش دوربین در این گوشی نسبت به قیمت آن ضعیف عمل کرده است.دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسلی است که امکان ضبط ویدئو 4k و 1080 دارد.سامسونگ برای باتری این گوشی ظرفیت 5000 میلی آمپری که توسط کاربر قابل تعویض نیست رو در نظر گرفته اما فست شارژ آن 25 واتی هست .این گوشی در چهار رنگ آهکی ،بنفش ، سفید و گرافیکی در بازار موجود است.

امکانات قوت این گوشی :نمایشگر و پردازنده

Google Pixel 7

اندازه :6.3  اینچ
نسخه سیستم عامل: اندروید 13
پردازنده : Google Tensor G2
دوربین اصلی :50 مگاپیکسل
باتری :    4355میلی آمپر
قیمت به دلار: حدود 419.92 دلار
قیمت در مهام دیجی: موجود نمی باشد

گوگل این گوشی سال 2022 به بازارعرضه کرد.اندروید این گوشی قابلیت ارتقا به نسخه های بالاتر را نداره اما قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G را داره.پنل پشتی و جلویی گوشی از شیشه گوریلاگلس ویکتوس ساخته شده و فریم آن از آلمینیوم است و وزنی معادل 197 گرم دارد و نسبتا وزن زیاد سنگینی نداره . دارای شماره ip68 هست که در عمق یک ونیم متری زیر آب به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاوم است.صفحه ی نمایشگر این گوشی امولد با نرخ نوسازی 90 هرتز هست .حداکثر روشنایی این صفحه 1400 نیت هست که زیر نور آفتاب محتوای گوشی خیلی خوب دیده میشود.رزولوشن این گوشی کیفیت 1080 پیکسل با تراکم پیکسلی 416ppi را دارد.گوگل از پردازنده خودش به نام گوگل تنسور نسل 2 در گوشیش استفاده کرده که پنج نانومتری هست.این گوشی قابلیت کارت حافظه رو نداره و با دو مدل ظرفیت حافظه به بازار عرضه میشود که بیشترین ظرفیت حافظه آن 256GB با 8GB رم است.

مشخصات دوربین این گوشی اندرویدی ( متعلق به گوگل )

در پنل پشتی این گوشی دو دوربین را شاهدیم که دوربین اصلی آن 50 مگاپیکسل و دوربین التراواید آن 12 مگاپیکسلی است . یک دوربین سلفی التراواید هم در صفحه جلویی نمایشگر وجود داره که 10.8 مگاپیکسلی است و هم دوربین پنل پشتی و هم دوربین سلفی قابلیت ضبط ویدئو های 4k و  1080دارند. باتری این گوشی ظرفیت 4355 میلی آمپری با قابلیت فست شارژ 20 وات سیمی و بدون سیم است.اسپیکر این گوشی استریو هست که یک اسپیکر دوگانه است .از نظر امنیت این گوشی یک حسگر اثر انگشت در پنل پشتی داره .این گوشی به سه رنگ عرضه شده است.

نکات قوت این گوشی :

بهترین گوشی اندرویدی پرچمدار از نظر مهام دیجی

گوشی های پرچمدار بهترین گوشی های ساخت هر شرکت هستند و در این مدل گوشی بهترین و پیشرفته ترین فناوری های یک شرکت به کار برده شده است و پکیج کاملی از تمام امکانات عالی شرکت سازنده است.در این قسمت از مقاله به معرفی بهترین های اندرویدی پرچمدار از سال 2022 به بعد می پردازیم.

  • گلکسی  s23 اولترا سامسونگ

Samsung Galaxy S23 Ultra

اندازه :6.8 اینچ
نسخه سیستم عامل: اندروید 13
پردازنده : Snapdragon 8 Gen 2
دوربین اصلی :200 مگاپیکسل
باتری : 5000میلی آمپر
قیمت به دلار: حدود 959 دلار
قیمت در مهام دیجی: موجود نمی باشد

گوشی سامسونگ s23 اولترا در فوریه 2023 توسط سامسونگ به بازار عرضه شد .پنل پشتی و جلویی این گوشی از شیشه و در فریم آن از آلمینیوم استفاده شده است و وزن آن 234 گرم است که شاید نقطه ی ضعف این گوشی به حساب میاد و اگر بخواین باهاش فیلم تماشا کنین یا بازی کنید احتمالا در طولانی مدت به خاطر وزنش دستتون خسته میشه. اما نمایشگر این گوشی از نوع داینامیک امولد هست که بهترین نمایشگری هست که در پرچمدار ها استفاده میشه و پنل جلویی نمایشگر با محافظ گوریلاگلس محافظت میشه.

جمع بندی

امیدوارم این مقاله براتون مفید واقع شده باشه و باید تشکر کنم از وقتی که گذاشتین و تا آخر مقاله ی <معرفی بهترین گوشی های اندروید> با همراه تجارت همراه بودین . خوشحال میشیم نظرات ، پیشنهادات و انتقاداتتون رو با ما در میان بذارین و اگر تجربه ای از یکی بهترین گوشی های اندرویدی بالا دارین نظراتتون رو برای ما کامنت کنین .این مقاله مدام در حال آپدیت هست، از همراهی شما کمال تشکر رو داریم:)

دیدگاه‌ خود را بنویسید