بهترین ساعت هوشمند 2023 برای خرید کدام است

آیا به دنبال بهترین ساعت هوشمند 2023 هستید؟ شک و گمان را کنار بگذارید! این راهنمای جامع بهترین ساعت‌های هوشمند برند‌های معتبر است و همچنین برخی از ویژگی‌ها و مشخصات کلیدی آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. این راهنما همچنین نکات مفیدی برای پیدا کردن ساعت مناسب برای نیازها و بودجه شما ارائه می دهد. بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، بیایید شروع کنیم و نگاهی به برترین ساعت های هوشمند سال 2023 بیندازیم!

بهترین ساعت هوشمند 2023 از بین محصولات اپل

اپل در مراسم رونمایی از محصولات سپتامبر در کنار سری آیفون 14 از سری جدید ساعت‌‌های خود که شامل ساعت‌های اپل واچ اولترا و 8 و همچنین سری جدید ساعت‌های SE می‌شد رونمایی کرد. این سری از ساعت‌ها و به خصوص ساعت اپل Watch Ultra مورد توجه و استقبال عمومی بسیار خوبی قرار گرفت و مدل‌های دیگر این ساعت نیز با تنوع بالای قیمتی و سلیقه‌ای می توانند انتخاب خوبی برای افرادی باشند که قصد خرید ساعت هوشمند دارند.

ساعت هوشمند 2023 مدل Apple Watch Ultra

اپل در سپتامبر 2022 اپل واچ اولترا را به عنوان یکی از بهترین ساعت هوشمند 2023 معرفی کرد، این مدل سرسخت‌ترین ساعت اپل اپل با GPS بهبود یافته است که با بدنه 49 میلی متری تولید شده است، صفحه نمایش این ساعت با روکش کریستال یاقوت کبود بادوام تر است و همچنین عمر باتری بسیار طولانی تر شده است. دکمه Action به دکمه‌های فیزیکی این ساعت اضافه شده است و این ساعت انتخابی مناسب برای قواصی‌های کم عمق خواهد بود.

Apple Watch Ultra بهترین ساعت هوشمند 2023 برای خرید

Apple Watch Ultra یک نسخه پیشرفته از ساعت اپل است که سال هاست در حال توسعه است. اپل واچ اولترا که برای رقابت با ساعت‌های هوشمند گران‌تر با تمرکز بر تناسب اندام از شرکت‌هایی مانند گارمین طراحی شده است، واچ اولترا برای علاقه‌مندان به ورزش و ورزشکارانی طراحی شده است که به عمر باتری بیشتر و عملکردهای ویژه ورزشی روی ساعت خود نیاز دارند.

اپل میگوید اپل واچ اولترا برای استقامت، کاوش و ماجراجویی ساخته شده است و این بزرگترین اپل واچ تا به امروز است که با ضخامت 49 میلی متر، 4 میلی متر بزرگتر از اپل واچ سری  8 نسخه‌ی 45 میلی متری است که در کنار آن به فروش می رسد.

اپل واچ اولترا دارای اولین طراحی جدیدی است که در سال‌ها اخیر در ساعت‌های اپل دیده ایم. این ساعت با بدنه تیتانیوم سبک وزن کلاس هوافضا، صفحه کریستالی یاقوت کبود مسطح، قطر بزرگ‌تر و تاج دیجیتال شیاردار عمیق‌تر، محفظه‌ای برای دکمه کناری و دکمه فیزیکی اضافی روی سمت چپ به نام دکمه Action عرضه شده است.

Apple Watch Series 8

طراحی اپل واچ از زمانی که برای اولین بار در سال 2015 عرضه شد دستخوش تغییرات زیادی شده است. Apple Watch هنوز هم همان طراحی مستطیلی با گوشه های منحنی دارد، اما اندازه آن به آرامی افزایش یافته است. Digital Crown یا تاج، تکامل یافته و دکمه کناری صاف تر شده است به طوری که اکنون با قاب همسطح شده است. از طرف دیگر، دکمه کناری در واچ Ultra بلند شده است، بنابراین استفاده از آن در ساعت Watch Ultra با دستکش راحت‌تر است.

بهترین ساعت هوشمند 2023 از بین اپل

اما اگر ظاهر اپل واچ‌های قبلی را دوست داشتید، مطمئناً این یکی را هم دوست خواهید داشت. این مدل هنوز در دو اندازه عرضه می‌شود و طراحی مشابه سری 7 سال گذشته دارد. اندازه‌های آن از 40 میلی‌متر و 44 میلی‌متر به 41 میلی‌متر به 45 میلی‌متر افزایش یافته است. سری 7 همچنین حاشیه نمایشگر را تا حد زیادی کاهش داده است و تقریباً 20 درصد به اندازه صفحه نمایش در مقایسه با سری 6 اضافه می کند. 

تغییر اندازه ساعت‌های اپل در طول سال‌ها به قدری ملایم بوده است که بندهایی که برای اولین ساعت منتشر شده‌اند همچنان با آخرین مدل‌ها نیز مطابقت دارند، بنابراین با به‌روزرسانی ساعت شما نیازی به کنار گذاشتن مجموعه بند‌های خود ندارید. اگر یک ساعت 38 یا 40 میلی‌متری دارید، بند‌ها با سری 8 نسخه 41 میلی‌متری مطابقت دارند. اگر یک ساعت بزرگ‌تر در ضخامت 42 یا 44 میلی‌متر داشتید، بند‌ها به خوبی روی قاب 45 میلی‌متری قرار می‌گیرند.

سری 7 کمی مقدار انحنای شیشه جلو را تغییر داد تا ساعت را محکم‌تر کند. اپل می‌گوید جدا از واچ اولترا، این بادوام‌ترین و ضد ضربه‌ترین ساعت اپل است، اگرچه اگر سری 7 داشته باشید، هیچ تفاوتی نخواهید دید. 

آیا Apple Watch SE 2022 هنوز هم بهترین ساعت هوشمند 2023 است ؟!

کمی بهتر از قبل، من شخصا از نسل دوم SE خیلی خوشم می آید. این تراشه همان تراشه S8 سری 8 و اولتراست و همچنین شتاب‌سنج جدید و ژیروسکوپ بهبودیافته دارد. طبق گفته اپل، عملکرد آن 20 درصد سریعتر از SE قبلی است و حسگرهای حرکتی جدید باعث اضافه شدن قابلیت تشخیص ضربه شده اند. همچنین ویژگی‌های جدیدتری را در watchOS 9 مشاهده میکنید، مثل یادآوری دارو، حالت جدید کم مصرف، برنامه قطب‌نمای بازطراحی‌شده که از Waypoints و Backtrack پشتیبانی میکنند که می تواند در ذخیره مسیر و کمک به شما در برگشت از یک مسیر کوهنوردی یا ماجراجویی کمک کند، ویژگی‌های مربوط به تمرین، دویدن تغییر کرده است. متاسفانه این ساعت هنوز از صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی نمیکند اما طبق گفته اپل تا 1000 نیت روشنایی تولید میکند که باعث خوانایی خوب نمایشگر این ساعت در زیر نور خورشید میشود. حسگرهای سلامت پیشرفته مانند سنسورهای دما، نوار قلب و اکسیژن خون جدید نیز در این ساعت استفاده میشوند.

پشت این ساعت از یک ماده کامپوزیت نایلونی جدید ساخته شده است که با رنگ بدنه مطابقت دارد. البته شما هرگز به آن نگاه نخواهید کرد چون روی مچ دست شما خواهد بود، اما باعث سبکتر شدن این ساعت میشود. و بسیار بسیار سبک وزن است. به خصوص نسخه 40 میلی متری. نه تنها بسیار سبک تر از Ultra است، بلکه 5 تا 18 گرم سبک تر از سری 8 نیز است، بسته به اینکه کدام اندازه یا جنس بدنه را خریداری می کنید. این پوشش نایلونی کامپوزیت نیز احتمالاً دلیلی است که اپل توانست قیمت این ساعت را نسبت نسخه قبلی کاهش دهد.

خلاصه اینکه اگر قصد خرید اپل واچ SE دارید، حتما نسل دوم رو خریداری کنید و این یک خرید مطمئن است. 

ساعت هوشمند 2023 با برند سامسونگ 

سامسونگ نیز مانند اپل ید طولانی در زمینه طراحی و ساخت ساعت و گجت‌های پوشیدنی دارد. برای خود من به عنوان یک طرفدار اندروید در برابر iOS، از ساعت سامسونگ Watch 4 Classic استفاده میکردم و عاشق حلقه فیزیکی بودم که دور نمایشگر به عنوان تاج عمل میکرد. امسال، این شرکت حرکت جسورانه دیگری انجام داد. حذف قاب چرخان از مدل کلاسیک و تغییر نام آن به Pro. اکنون، سبد محصولات این شرکت از Galaxy Watch 5 و Watc5 Pro تشکیل شده است. 

Samsung Galaxy Watch 5 Pro

در حالی که این ساعت تغییرات زیادی نسبت به Galaxy Watch 5 ندارد، بدنه Watch5 Pro کاملا ارتقا یافته است. مدل Pro این ساعت فقط در یک نوع 45 میلی متری عرضه می شود، در حالی که مدل استاندارد Watch 5 در مدل های 40 و 44 متری ارائه می شود. 

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، Watch5 Pro تا حد زیادی با نسل قبلی خود یعنی Galaxy Watch4 Classic متفاوت است. و عدم وجود قاب چرخان تنها یکی از تفاوت هاست. این ساعت طراحی جعبه‌ای با لبه‌های تیزتر دارد، وزن آن کمی کمتر است، و همچنین اکنون کمی نازک‌تر نیز شده است. ما گمان می کنیم که حلقه گم شده و بدنه تیتانیومی دلیل اصلی کاهش وزن است. شیشه Galaxy Watch 5 Pro سامسونگ از جنس یاقوت کبود است و بدنه این ساعت کیفیت ساخت خوبی دارد. صفحه نمایش این ساعت OLED عالی با وضوح بالاست و باتری این ساعت نیز بهبود‌های ویژه‌ای پیدا کرده است. با این ساعت میتوانید BMI، نوار قلب، فشار خون و اکسیژن را اندازه گیری کنید و همچنین این ساعت امکانات مانیتورینگ خواب و استرس خوبی دارد.

اگر باتری ساعت هوشمند برای شما مهم است، ممکن است Watch 5 Pro همان چیزی باشد که منتظرش بوده اید. عمر باتری 3 روزه در اینجا باعث میشود که شارژ کردن ساعت هوشمند دیگر کار سختی نباشد. اکنون می توانید بدون نگرانی در مورد شارژر برای یک آخر هفته به خارج از شهر بروید. 

Samsung Galaxy Watch 5

وقتی سامسونگ واچ 5 را از جعبه خارج می کنید، متوجه استایل خنثی و ظریف آن خواهید شد. قاب فلزی مستحکم با یک شیشه‌ی یاقوت کبود که از همیشه سخت تر است. به طور کلی تعامل با ساعت و به طور کلی Wear OS به اندازه کافی بصری و روان بود. ,ورژن 40 میلی متری Watch 5 ممکن است برای دستان بزرگ خیلی کوچک باشد، اما ارتباط با این ساعت روان است، به خصوص زمانی که به دکمه ها و دستورات لمسی عادت کنید.

ابعاد39.3 در 40.4 در 9.8 میلی‌متر
وزن28.7 گرم
سیم‌کارتeSIM
سایر مشخصات بدنه– بدنه‌ی آلومینیومی با بند اسپورت
– گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار
– مقاوم در برابر نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر
– گواهی نظامی MIL-STD-810H
سیستم‌عامل– سیستم‌عامل Android Wear OS
– One UI Watch 4.5
تراشهExynos W920 (پنج نانومتری)
پردازنده مرکزی2 هسته‌ای (1.18 گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکیMali-G68
نوعSuper AMOLED
سایز1.2 اینچ
رزولوشن396 در 396 پیکسل
محافظکریستال سافایر
سایر مشخصات نمایشگر– نمایشگر تمام رنگی
– پشتیبانی از Always On
حسگرهاسنسور BioActive سامسونگ (ضربان قلب اپتیکال، تحلیل الکتریکی قلب، تحلیل آمپدانس بیوالکتریک)، حسگر دما، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیس، حسگر نور
پیام‌رسانی– اعلام اعلان‌های دریافتی
– نمایش پیام‌های متنی
سایر مشخصات و قابلیت‌هاپشتیبانی از حالت‌های ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، قابلیت شخصی‌سازی واچ فیس، نمایش اعلان‌های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، سازگار با شارژ بی‌سیم 10 وات
رنگ‌هاگرافیتی، صورتی، نقره‌ای
محدوده قیمت– 279 دلار برای نسخه Bluetooth
– 329 دلار برای نسخه LTE
شبکه بی‌سیمبله، Wi-Fi 802.11 a/b/g/n
بلوتوث5.2, A2DP, LE
GPSبله، دوبانده، A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS
NFCبله
USBخیر، شارژ بی‌سیم مبتنی بر WPC

Watch 5 چیزهای زیادی برای ارائه دارد، از جمله دقیق‌ترین ردیابی خواب که بین ساعت‌های هوشمند دیده میشود. گلکسی واچ 5 همچنین نظارت دقیق ضربان قلب و یک GPS دقیق دارد که بدون نقص کار میکنند. بنابراین، این قطعا یک پوشیدنی قدرتمند است، با وجود اندازه جمع و جور آن.

ساعت هوشمند 2023 ؛ امیزفیت

شرکت امیزفیت در سال 2015 اولین مچ بند هوشمند خود را روانه بازار کرد و یک سال بعد هم اولین ساعت هوشمند این شرکت روانه بازار شد. این برند چینی سال‌هاست که به عنوان یک تولید کننده گجت‌های هوشمند با کیفیت، محصولاتی را در کلاس جهانی تولید میکند. در ادامه برخی از بهترین مدل‌های ساعت هوشمند Amazfit را به شما معرفی خواهم کرد.

Amazfit Falcon 

جدیدترین و بهترین ساعت هوشمند Amazfit تا کنون فالکون نام دارد که به نوعی مدل Pro یا Ultra شرکت امیزفیت است. بدنه این ساعت تماما از تیتانیوم ساخته شده است و روکش صفحه این ساعت نیز از جنس یاقوت کبود است. شرکت Zepp در این ساعت مربی هوش مصنوعی قوی را طراحی کرده که عملکرد چشمگیری دارد و میتواند به شما پیشنهادات شخصی تخصصی ورزشی و سلامتی بدهد. Amazfit Falcon دارای GPS دوبانده قوی و دقیق است و در مجموع از 6 سیستم موقعیت یابی پشتیبانی میکند. 

بهترین ساعت هوشمند 2023 Amazfit Falcon 

یکی از نقاط قوت همیشگی ساعت‌های امیزفیت تنوع ورزش‌ها و حرکات ورزشی ساعت‌های این شرکت است. این ساعت هم از این مستثنا نیست و از بیش از 150 ورزش پشتیبانی میکند. توجه کنید این ساعت از لحاظ کیفیت ساخت و متریال با برترین ساعت‌های سامسونگ و اپل مقایسه میشود و بیش از 15 تست نظامی مقاومت را پشت سر گذاشته. همینطور فالکون تا فشار 20 اتمسفر در برابر نفوذ آب مقاوم است.

امیزفیت یکی از بهترین راندمان‌های باتری را در میان تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند دارد. Falcon طبق ادعای سازنده تا 14 روز مقاومت باتری دارد که رقمی بسیار قابل توجه است. سیستم عامل این ساعت، OS اختصاصی سازنده یعنی ZeppOS است. این نرم افزار ویژه اختصاصی باعث یکپارچگی سخت افزار و نرم افزار این گوشی میشود که این خود عاملی برای بهینه بودن مصرف انرژی این ساعت است.

 

Amazfit GTR 4 شاید بهترین ساعت هوشمند 2023 باشد

ساعت‌های سری GTR شرکت امیزفیت ساعت‌های صفحه گرد رسمی این شرکت هستند که برای استفاده رسمی مناسب اند. این ساعت‌ها هم مانند مدل فالکون عملکرد باتری خیلی خوبی تا 14 روز دارند و از بیش از 150 ورزش و تشخیص هوشمند تمرین نیز پشتیبانی میکند.

بیش از 200 ظاهر ساعت برای این ساعت در دسترس و قابل دانلود است و نمایشگر 1.43 اینچی اچدی این ساعت کیفیت خیلی مناسبی دارد. این ساعت نیز به آخرین نسخه ZeppOs مجهز شده و شما میتوانید بین انبوهی از نرم افزار‌ها موارد کاربردی مورد نیاز خود را دانلود کنید.

مشخصات فنی امیزفیت GTR 4

ابعاد46 در 46 در 10.6 میلی‌متر
وزن34 گرم (بدون بند)
سیم‌کارتخیر
سایر مشخصات بدنه– فریم از جنس آلیاژ آلومینیوم
– مقاوم در برابر نفود آب تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متر)
نوعAMOLED
سایز1.43 اینچ
رزولوشن466 در 466 پیکسل (~326 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
محافظشیشه حرارت‌دیده
سایر مشخصات نمایشگرنمایشگر همیشه روشن (Always on Display)
باتریباتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 475 میلی‌آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)
استندبای– تا 25 ساعت (GPS با دقت زیاد)
– تا 44 ساعت (GPS با دقت متوسط)
– تا 52 ساعت (GPS روشن با ذخیره باتری)
– تا 7 روز (استفاده‌ی زیاد)
– تا 14 روز (استفاده‌ی عادی)
– تا 24 روز (حالت ذخیره باتری)
– تا 50 روز (فقط نمایش ساعت)
مکالمهبله، از طریق ارتباط بلوتوث گوشی
پخش موسیقیخیر
رنگ‌هامشکی، نقره‌ای
حسگرهاحسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ژئومغناطیس، فشارسنج هوا، حسگر نور محیط
پیام‌رسانی– اعلام اعلان‌های دریافتی
– نمایش پیام‌های متنی
سایر مشخصات و قابلیت‌هاپشتیبانی از 150 حالت‌ ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، هشدار عدم تحرک، پایش وضعیت سلامت بانوان، پایش وضعیت تغذیه و خواب نوزاد، پایش وضعیت خواب روزانه و شبانه، دارای میکروفون، پشتیبانی از ویژگی‌های سلامتی PAI، گام‌شمار، قابلیت شخصی‌سازی واچ فیس، کنترل موسیقی، پیدا کردن گوشی از طریق ساعت، نمایش اعلان‌های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، نمایش وضعیت آب و هوا، پشتیبانی از دستیار صوتی، دارای دو بازی از پیش نصب شده

سپاس که تا انتهای این مقاله با عنوان ” بهترین ساعت هوشمند 2023 برای خرید کدام است با ما همراه بودید. انتخاب بهترین ساعت هوشمند به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این بین مهم ترین عامل کاربرد شما و سلیقه شخصی شماست. امیدوارم با این مقاله تونسته باشم به انتخاب راحت تر شما کمک کرده باشم.


برای مشاهده مدل لیست و قیمت ساعت هوشمند 2023 به فروشگاه آنلاین مهام دیجی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید