ممنوعیت واردات گوشی ایفون

از خرداد1401 واردات گوشی ایفون به ایران ممنوع شد

از امروز یکشنبه اول خرداد ماه سال 1401 واردات گوشی آیفون به ایران ممنوع شد. امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در گفتگو با برخی از خبر گزاری های رسمی و معتبر مانند عصر ایران اعلام کرد که واردات گوشی ایفون به ایران کاملا ممنوع شده است. طبق این خبر اعلام شد که گوشی آیفون در لیست گروه کالایی 27 قرار گرفته و از این پس به عنوان یک کالای لوکس شناخته می شود.

درباره مخاطرات واردات گوشی ایفون به ایران

تصمیمات قبل در مورد آیفون، بازار گوشی های اپل را آشفته کرده بود و این قانون جدید به افزایش مجدد قیمت ” پایه ” گوشی های آیفون در ایران منجر شد. این طرح “ممنوعیت” تاثیرات منفی را برای مصرف کننده گان دربر دارد به گفته اسحاقی این تصمیم می تواند آمار قاچاق مسافرتی و سرقت گوشی های آیفون را بالا ببرد زیرا تامین قطعات و لوازم مرتبط با تعمیرات آیفون نیز با مشکل مواجه خواهد شد. امروزه حدود 6 هزار نفر در زمینه ارائه خدمات برای گوشی های اپل در ایران اشتغال دارند که ممنوعیت واردشدن آیفون به ایران، آینده شغلی آنها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

درباره ممنوعیت وارد کردن گوشی به ایران خبر های دیگری نیز به گوش می رسد. احتمالا سایر گوشی های رده بالا مانند گوشی سامسونگ S22  نیز ممنوع اعلام خواهد شد البته ممنوع شدن واردات سامسونگ S22 یک پیش‌بینی موقتی درباره آینده واردات این گوشی پرچم‌دار سامسونگ  است و هنوز قطعیت پیدا نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید